Simpel gezegd: een landingspagina is de pagina waarop je belandt vanuit een andere bron dan de website zelf.

Stel dat je bijvoorbeeld op social media op de link in iemands profiel tikt. Je belandt dan op de specifieke websitepagina die hiervoor is ingericht: de landingspagina.

Of een ander voorbeeld: je googelt er lustig op los en klikt op een aantrekkelijk zoekresultaat. Waar beland je vervolgens? Op de landingspagina van dat zoekresultaat, bijvoorbeeld een blogartikel over het onderwerp waarop je hebt gegoogeld.

VERSCHIL TUSSEN LANDINGSPAGINA EN HOMEPAGE

Zo zie je dat een landingspagina niet per sé de homepage hoeft te zijn. Sterker nog: er zijn goede redenen om juist niet je homepage als een landingspagina te bezien. Er is namelijk een groot verschil tussen de twee, en dat verschil zit ‘m in het DOEL ervan.

Wat voor doel heeft jouw homepage? Als het goed is, laat je op je homepage je websitebezoekers kennis maken met jou en je bedrijf. Je geeft aan wat je te bieden hebt en waarom. Maar je duikt nog niet de diepte in en je leidt nog niet alle aandacht naar één specifiek onderwerp. Laat dat nou net wél het doel zijn van een landingspagina.

HET DOEL VAN EEN LANDINGSPAGINA

Het doel van een landingspagina is de spotlights zetten op een specifiek onderwerp. Vanuit je social media kan je je bezoekers laten landen op de pagina waar ze een toffe download kunnen binnenhalen. Of op het blogartikel waarvoor ze met je post zijn lekker gemaakt.

En uiteraard gaat dit ook op voor advertentie campagnes: de landingspagina vanuit een advertentie gaat alleen over hetgeen waarover je adverteert en nergens anders over. Anders kan je net zo goed je centen in de prullenbak gooien want 1 seconde verwarring is 1 seconde te veel moeite. Weg is de gemiddelde bezoeker. En je budget.

DE KENMERKEN VAN EEN LANDINGSPAGINA

Nog even samenvatten wat landingspagina’s nou precies zijn. Een landingspagina…

maak je met een concreet doel in gedachte;
heeft een scherpe opbouw die bijdraagt aan het doel;
informeert de lezer over een specifiek onderwerp;
is vrij van ruis die afleidt van het onderwerp en doel.

STERKE LANDINGSPAGINA’S, MEER KLANTEN, MEER OMZET

Sterke landingspagina’s zijn enorm waardevol voor het scoren van klanten. Bovendien maken ze je website gelijk een stuk waardevoller voor Google. Twee vliegen in één klap!

NIEUWE WEBSITE

Overweeg je een nieuwe website om jouw bedrijf goed in de spotlights te zetten?
We helpen je graag met het bepalen van de juiste pagina’s voor het juiste doel, en natuurlijk met een gaaf ontwerp dat echt bij je past!

HOGER IN GOOGLE

Wil je dat je website beter gevonden wordt, maar is SEO nog een black box voor je? Geen punt, wij geven je dat kijkje onder de motorkap en helpen je jouw website Google proof te maken. Geef je website die SEO Power Boost!